Bygger du ny bil og vil få mest mulig kjøring for alt blod, svette og tårer som går med i byggingen, så er nok dette løpet du skal krysse av i kalenderen. Du får kjøre tre bilcrossløp i ett, og i tillegg får du kjøre helt gratis!
Leser du Bilcross.no? Da er du langt ifra alene!
Allerede før nyheten kom om at alle nybygde bilcrossbiler som det aldri har vært løst lisens på før får gratis vognlisens i 2023-sesongen, hadde arrangørstaben bak langdistanse-bilcrossløpet tenkt ut ideen:
Alle med nybygde biler får kjøre gratis.
Sesongens mest komplette bilcrossløp-vinner
Det forteller Gisle Berre til Bilcross.no, på vegne av de tre arrangørklubbene bak storløpet Fra Namdal til Hell. Det kjøres bilcross over tre dager, på tre forskjellige baner.
Første fire omganger kjøres på Raabakkan, NMK Namdal, de neste fire omgangene kjøres på Verdal motorsenter, før de to siste omgangene og finaler kjøres på rallycross-VM-arenaen Hell.
Fjorårets oppgjør var tidenes første, og det var helt fantastisk rått – med tre forskjellige baner, svært varierte forhold fra vintervær, vår og sommervær med strålende sommersol på finaledagen, og til slutt fikk vi kåret kanskje sesongens mest komplette bilcrossløp-vinner.
Mange grombiler til start
Det ventes stor pågang når påmeldingen åpner litt nærmere vårparten, men enn så lenge bygges det biler og forberedes til et nytt langdistanseløp langhelga 19. – 20. og 21. mai 2023.
Og alle som stiller med en nybygd bil, får kjøre dette løpet gratis, uten å risikere å miste bilen på bud verken etter dag en eller to – du får kjørt tre dager, på tre forskjellige baner.
– Det er litt lettere å dra frem noe gromt, når du vet at du får kjørt så mye før du risikerer å miste grombilen på bud, fortalte flere deltakere til Bilcross.no i fjor.
En fantastisk bilcross-reise
Så det er bare å glede seg til Fra Namdal til Hell, en fantastisk reise gjennom tre bilcrossdager fra den inneklemte fredagen 19. mai til og med søndagen 21. mai 2023.
Vil du mimre tilbake til fjorårets første oppgjør av dette slaget, så sjekk disse sakene fra Bilcross.no-arkivet: